LONDON!!

14 juni 2011 - London, Verenigd Koninkrijk

Jaaaa het word weer tijd dat ik jullie weer even bijpraat over mijn belevenissen hier in Schotland!

Waar waren we gebleven??O ja, LONDEN!! Zoals jullie misschien weten ben ik samen met Vivian en Jakub naar Londen geweest, 18 tot 22 mei. Donderdag om 7 uur in de ochtend hadden we een lift naar het vliegveld in Glasgow. Half 10 kwamen we daar al aan, maar onze vlucht ging pas om 20 over 12 dus om de tijd voor bij te laten ''vliegen'', gingen we appeltaart eten. Deze hadden Jakub en ik de avond ervoor gemaakt. Haha die gezichten van de mensen toen we  met een lepel een hele appeltaart zaten te eten. Echt zo van..’’ grmbl ik wil ook’’. Tsja hij was eigenlijk ook wel heel erg lekker!

Na een goede vlucht naar Londen, gingen we met een bus naar het centrum(....in mijn ooghoeken zie ik nu trouwens een kat heel trots rondlopen met een konijntje in zijn mond. Tsja ...).  Daar zijn we met de ‘underground’ naar Kennington gegaan, hier was onze hostel vlakbij in de buurt. Haha ja hostel! Voor degene die niet weet wat het is, dat is een soort hotel-achtig gebouw met allemaal kamers.. Maar dan met 15 bedden op 1 kamer! Echt voor backpackers zeg maar. Het hostel was erg mooi, had het veel anders voorgesteld, echt zo’n oude troep ofzo.  Erg leuke sfeer ook, allemaal spontane mensen die overal en nergens vandaan komen. Op onze kamer sliepen o.a. Australiers, Mexicanen, Japanners(deze jongen kwam snachts binnen en ging slapen met zo’n mondkapje op.. Jakkes dacht natuurlijk alweer de raarste dingen: Japanse griep etc!) Maar goed, nadat we de spullen daar neer hebben gegooit gingen we Londen maar verkennen, zo hoort het toch! Een ongelovelijk lang eind gelopen maar veel mooie dingen gezien. Vivian en ik zeiden tegen elkaar. Ja, nu zien we dat we echt in Londen zijn! Rond een uur of half 11 kwamen we weer aan bij ons hostel, dat was maar goed ook want het was een lange vermoeiende dag dus konden eindelijk lekker gaan slapen.

Dachten we. Lag er niet iemand ontzettend te snurken! Hahhahahah Vivian en ik dachten eerst dat het Jakub was maar dat was niet zo. Maar goed dat slapen ging wat minder, aangezien het echt heel erg was hahah maar dat heeft ook wel weer wat.

De volgende dag ging de wekker 8.15 uur, aangezien het ontbijt van 7 tot 9 was. Rond half 9 gingen we met zijn 3en naar beneden om te ontbijten, grappig hoor al die slaperige gezichten die zometeen Londen ook willen verkennen, net als wij. Half 10 liepen we alweer richting de ‘underground’, we hadden besloten om vandaag een boottocht te maken over River Thames. En dat is maar goed ook dat we dat  besloten hadden, want we hebben genoten. Nu zag je heel veel  bezienswaardigheden in 1 keer, Big Ben, Tower Bridge, London Brigde, noem maar op  en ook niet onbelangrijk: heerlijk weer!

We zijn er in Green Park uitgestapt en daar zijn onze wegen gescheiden. Nee dat is niet waar, maar Jakub ging zijn eigen gang en wij ook. Wij wilden maar 1 ding die dag en dat was: SHOPPEN!

Haha aangekomen in DE winkelstraat, Oxford Circus Street. Pfff, hadden op het vliegveld een bedrag gepint dat we konden uitgeven. Nou dat geld vloog er door heen! Maar goed, dat krijg je he, in Londen (geef ik dat maar gewoon de schuld).  Daar hebben we ons dus goed vermaakt die dag en later op de avond hadden we weer met Jakub afgesproken en zijn we uit eten geweest. Rond 11 uur gingen we weer naar het hostel en toen zagen we daar ineens een vos lopen, raar zo midden in het centrum op straat maar dat zal wel normaal zijn. Toen bedachten we dat we dat we dan misschien vandaag wel lekker zouden kunnen slapen, maar niets was minder waar haha. Niemand kon het lichtknopje vinden! Dus dat werd slapen met het licht aan, iets wat ik dus niet kan. Maar goed, het blijft nog steeds wat hebben, in een hostel slapen!

Zaterdag ging de wekker weer om 8.15 en weer hetzelfde liedje ontbijten en half 10 weer richting het centrum. Naja in ieder geval Vivian en ik gingen daar heen. Jakub was erg moe en besloot weer in bed te kruipen. We hadden een dagticket van de ‘underground’ gekocht; in 1 woord geweldig! Voor 6.60 pond kun je de hele dag met de ‘underground’ waar je maar naar toe wilt. Maximaal 5 minuten en dan was je op de plaatst waar je wilde zijn, dat gaat zo snel! We zijn toen eerst naar Mayfair Street geweest, dat is de P.C Hooftstraat van Londen, hebben we ons laten vertellen haha. Vanuit daar liepen we naar het beroemde Piccadilly Circus. Leuk om dat in het echt te zien. Toen namen we de ‘underground’ naar Covent Garden. Dat is een soort markt met een ontzettend leuke sfeer, erg leuk om daar te zijn. Toen besloten we om naar het Buckingham Palace te gaan en dat deden meer mensen! Wat een drukte, maar ondanks de drukte hoorden we ineens; Hello, are you sleeping in Journeys Hostel? Ja! Heel toevallig twee jongens die daar ook sliepen herkenden ons. Eerst nog doorpraten in het engels en toen kwamen we er achter dat we gewoon Nederlands tegen hun konden spreken; ze kwamen uit Belgie!  Daarna lekker een hele tijd bij de fontein gezeten, in het zonnetje! Ja kan er ook niks aan doen, wij hadden heerlijk weer dit weekend in Londen hahah !
Tsja tussen alle leuke dingen door, moet er ook gegeten worden! Tsja dat is helemaal niet erg eigenlijk, want we gingen weer terug naar Piccadilly Circus en daar hebben we heerlijk pizza gegeten!

Toen gingen we naar Hyde Park. Ja daar konden we niet om heen, we moesten wel naar een bekend park gaan. En ja hoor, daar zagen we,  net als in de film, eekhoorntjes rennen door het park, die helemaal niet bang waren! Leuk zo’n groot park met allemaal bloemen, hier dus veel foto’s gemaakt en oh wat hebben we daar een lol gehad, erg gezellig.
Zoals je begrijpt, wij vermaakten ons daar wel in het park en zijn daar een hele tijd geweest.

Zondag gingen we weer dezelfde tijd ontbijten en richting het centrum. Hier stond een bus op ons te wachten die ons naar het vliegveld zou brengen. Aangekomen op het vliegveld was het half 12, dus we hadden nog mooi even tijd om te slapen, onze vlucht was toch pas om half 3. Maar goed eerst op jacht naar Skittles, heerlijk. Dus daarna proberen te slapen. Maar ja.. Slapen+Skittles+Else, tsja dat werkt niet! Wordt ik veel te druk van.

5 minuten over 2 gingen we maar richting onze gate, want ja ‘ die ging 2 uur open hoor,’. Dus wij er heen en even kijken welke gate het is.... Blijkt dat de gate sluit om 2 uur! Jaaaaa duh, als we vliegen om half 3.. Dus eerst even stressen en daarna maar gauw door de douane etc en er dan achter komen dat we naar gate 87 (van de 99) moesten! Ja hoor, daar draafden we dan, de 3J’s. Jut, Jul en Jakub. Met het zakje Skittles nog in de handen...

Wat hadden wij een geluk. Op 1 of andere manier stond iedereen daar nog, er was iets mis ofzo iets en dus konden we aansluiten in de rij en hebben het ook nog gered. Dat hadden we absoluut niet verwacht. Uiteindelijk vlogen we 20 minuten later dan gepland.

Aangekomen in Glasgow stonden er weer 2 co-workers te wachten die ons weer terug zouden brengen. Oh wat waren wij druk in de auto(Skittles!!!!), maar alweer ontzettend veel gelachen.

En zo kwam er een einde aan ons ‘trip to London’!

Eigenlijk hoef ik niet meer te zeggen dat ik een topweekend heb gehad in Londen. Het was zo ontzettend gezellig, alles gezien wat we wilden en zelfs meer, het weer was perfect en dit hebben we besloten: We love London. Hier gaan we beslist weer naar terug!

1. WanderBaukjeMarritJens:
    14 juni 2011
    Gelukkig hadden jullie meer suc6 dan de "echte"3J's....
    Het schiet al op Else, hurry hurry hurry quick quick quick just stap on the gas 'cause you don't want to miss this...
    veel plezier nog!
  2. Wietse en Ike:
    16 juni 2011
    haha, das leuk west.. sa wist ek dast net wer skittels foar it sliepen ite mast haha..

leuk om te lezen.. we maile gauw wer.. sil Gurbie ien har hok proppe.. want die rint no oer it toetsenboerd..

(en seach fanemiddei fan ut mien eaghoeken plum mei in mûske ien har moele haha)

lekker koese, en doch de groeten oan mem en tante Hinke..

(K)(K)(L)
  3. Jantina:
    18 juni 2011
    Heee!
    Leuk om te lezen allemaal ;D haha
    prima vermaakt dus! en gelukkig de vliegtuig nog gehaald!
    gelukkig was het toen mooi weer.. Hier valt het nu met bakken uit de hemel.. of naja erger! :p
    Nog even heel veel plezier daar!
    Xx